English Version 中文
  • Home
  • Vitrinen
    • Vitrinen News
      • Vitrinentypen
        • Designlösungen
        • Freistehende Vitrinen
        • Wandvitrinen
        • Tischvitrinen
        • HLS Systemvitrine
        • Protector Gemäldevitrine
      • Vitrinentechnik
        • HAHN PURE
        • Depoteinrichtungen
        • Downloads
        • Referenzen
      • Glaserei
      • Unternehmen
      • Stellenangebote
      • Kontakt
      • 24h Reparaturservice
       
      • Glasbau Hahn › 
      • Vitrinen › 
      • Vitrinentypen › 
      • Freistehende Vitrinen › 
      • Galerie

      Freistehende Vitrinen

      • Übersicht
      • Galerie
      Zwischen 2005 und 2011 wurden mehr als 300 HAHN Vitrinen in 18 Galerien im historischen Teil des ROM sowie im neu erbauten Michael Lee-Chin Crystal von Studio Daniel Libeskind realisiert. Die ersten 3 Projektphasen haben Haley Sharpe Design entworfen, darunter besonders großformatige Vitrinen für die "Heritage Galleries", komplexe Sonderformen für die "Teck Suite of Galleries" sowie für die "Crystal Galleries". In Projektphase 4 haben Reich+Petch Design International die "Schad Gallery of Biodiversity: Life in Crisis" gestaltet. Sie liegt im historischen Centre Block im 2. Stock und zeigt auf rund 1000 m² die umfassende naturhistorische Sammlung des ROM. Phase 5 konzentriert sich auf die Altertumssammlungen mit den Byzantinum, Rome & Etruria, Near Eastern and Nubia Galleries, neu gestaltet durch die ROM Exhibition Designerin Luciana Calvet. 
Photo: © Royal Ontario Museum. All rights reserved The Joey and Toby Tanenbaum Gallery of Byzantium. 
Photo: © Royal Ontario Museum. All rights reserved Photo: © Royal Ontario Museum. All rights reserved Photo: © Royal Ontario Museum. All rights reserved The Teck Suite of Galleries: Earth's Treasures, Photo: © Haley Sharpe Design, CA The Teck Suite of Galleries: Earth's Treasures, Photo: © Haley Sharpe Design, CA The Teck Suite of Galleries: Earth's Treasures, Photo: © Haley Sharpe Design, CA Prince Takamado Gallery of Japan. Neue Dauerausstellung zur Präsentation der Japanischen Kunstsammlung des ROM, eröffnet im Dezember 2005. Photo: © Richard Johnson Photography Inc. Patricia Harris Gallery of Textiles & Costume. Photo: © Royal Ontario Museum. All rights reserved Die besondere Herausforderung dieser extra großen Vitrinen ist die Statik aufgrund der zurück springenden Lichtkästen mit Lichtleitfasern und LED. Photo: © Richard Johnson Photography Inc. The Joey and Toby Tanenbaum Gallery of China. Photo: © Richard Johnson Photography Inc. The Joey and Toby Tanenbaum Gallery of China. Photo: © Richard Johnson Photography Inc. Freistehende Vitrine produziert gemäß BEMMA Schema. Freistehende Vitrine produziert gemäß BEMMA Schema. Freistehende Vitrine F302 mit Klimagerät RK2-Xa Sheikh Zayed, Gründer der Vereinigten Arabischen Emirate, wäre in diesem Jahr 100 Jahre alt geworden. Im Zuge der Renovierung der Festung Qasr Al Hosn wurde in verschiedenen Räumen eine Ausstellung integriert, die die Geschichte der Vereinigten Arabischen Emirate, die Entwicklung Abu Dhabis und das Wirken von Sheikh Zayed beschreibt. 

Glasbau Hahn hat 14 Vitrinen unterschiedlicher Ausführung geliefert. 2 Vitrinen - 1 für Dokumente und 1 für Kleidung - wurden aufgrund der Besonderheit der ausgestellten Objekte mit aktiver Klimatisierung ausgestattet. 

In anderen Vitrinen sind Schmuck,  Vasen und viele Gegenstände es damaligen Lebens ausgestellt. Freistehende Vitrinen F304 HAHN PURE Freistehende Vitrine F304L
800 x 800 x 2150 mm Freistehende Vitrinen F 304
800 x 800 x 3000 mm und
1200 x 800 x 3000 mm 20 Freistehende Vitrinen F304L 20 Freistehende Vitrinen Typ F304L 20 Freistehende Vitrinen Typ F304L Photo©David Grandorge Photo©David Grandorge Photo©David Grandorge Von 2015 bis 2016 wurden die Galerien "Europe 1600-1815" im Victoria & Albert Museum, London modernisiert. Dies beinhaltete die Umgestaltung von sieben Galerien durch die Londoner Architekten und Designer ZMMA. GLASBAU HAHN hat 94 Vitrinen für spezielle Präsentationen gebaut. 
Foto©David Grandorge. Die “Europe Galleries” sowohl präsentieren Französische, Deutsche und Italienische Objekte als auch Kunst und Design von Spanien, Portugal, Skandinavien und Osteuropa. Foto©David Grandorge. Spezielle Freistehende Vitrinen sind Teil des Bodens auf dem sie stehen. Für Besucher ist dies eine sehr spezielle Begegnung mit „unsichtbaren“ Vitrinen. Foto©David Grandorge GLASBAU HAHN hat das gestalterische Know-how der Architekten ZMMA überzeugend umgesetzt. Photo©www.zmma.com/VandA Durch den „Zukunftsplan“, wie das Neugestaltungsprogramm des V&A genannt wird, konnte Europa noch besser dargestellt werden. Es erschließt sich ein breiteres Gesamtbild des Zeitraums. 
Foto©David Grandorge Photo©David Grandorge Photo©David Grandorge Photo©David Grandorge The new display cases are perfect to present the most beautiful objects - very soon. We will present the unique works of art as soon as they are visible in a new show at this special museum founded in 1889. Die Highlights der Ausstellung „Leder.Welt.Geschichte“ werden in GLASBAU HAHN Vitrinen gezeigt.
Dieses Foto zeigt eine Tiroler Truhe, Südtirol, aus dem 16. Jahrhundert und ein Nashorn, Rupfenspielzeug, DDR, 1970. 
© DLM, C. Perl-Appl
Es handelt sich um eine freistehende Vitrine Typ F302
L 1400 mm, T 1150 mm, H 1150 mm
Die Vitrine lässt sich an einer Seite durch eine Monorail-Schiebetür öffnen
Sie steht auf einem bauseitigen Sockel Die Highlights der Ausstellung „Leder.Welt.Geschichte“ werden in GLASBAU HAHN Vitrinen gezeigt:
Ein Rohhautgefäß, Ägypten, 4. Jahrtausend v. Chr und Kopfhörer, New York, 2014. 
© DLM, C. Perl-Appl
Es handelt sich um eine freistehende Vitrine Typ F302L,
L600 m, T 600 mm, H 600 mm
Sie läßt sich an einer Seite durch eine Monorail-Schiebetür öffnen
Die Vitrine steht auf einem bauseitigen Holzsockel
Die Beleuchtung erfolgt durch ein Magnetschienen-LED-Spot-System im oberen Rahmen The free standing cases are equipped with isolators, the wall cases measure up to 10 m length and 6 m height, and the innovative modular table cases can be arranged to a length of 14 m to show extra long formats of  historical Japanese scroll paintings. All cases feature HAHN-RK2 unit for clean air and relative humidity control. "Stralsund lässt Schätze Strahlen" und "Besucheransturm auf Goldschatz" - sehr positiv meldet die Presse die Eröffnung der besonderen Dauerausstellung im Stralsunder Katharinenstift im Dezember 2015. Der Hiddenseer Goldschmuck und die Peenemünder Armringe sind 1000 Jahre alte Wikinger Kunstwerke, 1872-74 am Weststrand der Insel gefunden und seit 100 Jahren im Besitz des Stralsund Museums. Foto: Nils Kinder, Stralsund, © SES GmbH Erstmals wird das 16-teilige Ensemble der kostbaren Originale nun in einer runden, freistehenden HAHN Sicherheitsvitrine in der Dauerausstellung präsentiert, die viel Publikum begeistert.  Extra starkes, gerundetes, entspiegeltes Glas, umfangreiche Alarmtechnik, und lichtfaseroptische Beleuchtung mit schwenk und fokussierbaren Spots von oben und von unten versenkt in einem Lichtgraben, überzeugen. Foto: Nils Kinder, Stralsund, © SES GmbH Sammlung Victoria & Albert Museum in der Bundeskunsthalle Bonn. Photo: Peter Oszvald, Bonn Sammlung Victoria & Albert Museum in der Bundeskunsthalle Bonn. Photo: Peter Oszvald, Bonn Sammlung Victoria & Albert Museum in der Bundeskunsthalle Bonn. Photo: Peter Oszvald, Bonn Sammlung Victoria & Albert Museum in der Bundeskunsthalle Bonn. Photo: Peter Oszvald, Bonn Sammlung Victoria & Albert Museum in der Bundeskunsthalle Bonn. Photo: Peter Oszvald, Bonn 18 various type display cases for a suite of 4 adjacent galleries in NHM's newly renovated buildings. 18 various type display cases for a suite of 4 adjacent galleries in NHM's newly renovated buildings. 18 various type display cases for a suite of 4 adjacent galleries in NHM's newly renovated buildings 18 various type display cases for a suite of 4 adjacent galleries in NHM's newly renovated buildings. 18 various type display cases for a suite of 4 adjacent galleries in NHM's newly renovated buildings. 18 various type display cases for a suite of 4 adjacent galleries in NHM's newly renovated buildings. 18 various type display cases for a suite of 4 adjacent galleries in NHM's newly renovated buildings. 18 various type display cases for a suite of 4 adjacent galleries in NHM's newly renovated buildings. All cases are carried out with non reflective glass and metal frames, powder coated in a color matching the retrofitted bronzed window frames within the galleries. Hinged doors of appropriate size on one, or where required on two sides of the display case, are ensuring easy access even with big interior panels and large objects. All interiors are built by the museum with Glasbau Hahn fixtures. That way, the museum can exchange the interiors based on their requirements for changing exhibitions. 1 Freistehende Vitrine F304, vom Kunden mit Holz umbaut. In dieser Vitrine soll die größte Wasserschildkröte der Welt ausgestellt werden. Seit Sommer 2010 stehen in der herrlich restaurierten Rotunde acht freistehende Ganzglas Vitrinen von GLASBAU HAHN. 
Simon Adlam, Leiter des Ausstellungsmanagement und Designer der Vitrinen stellte besondere Anforderungen an die neuen Vitrinen: „Ich will 3,35 m hohe freistehende Vitrinen im Land der Erdbeben! Das ist eine große Herausforderung.“ Er weiß, dass die Einwohner von Los Angeles gerne im Licht baden, auch in einem Museum das Knochen und Fossilien zeigt. Seine Besucher wollen Glamour, und sie erhalten Glamour dank der eleganten architektonischen Ganzglas Vitrinen von HAHN.
Photo: Tom Bonner, Los Angeles Die neuen Vitrinen bieten vollen Zugang zum Vitrinen Inneren dank eines speziellen Öffnungsmechanismus: die Glaswände bewegen sich auseinander mit Hilfe von Motoren im Boden und im Deckel, wodurch die Vitrine sich in zwei Hälften öffnet. Jede Vitrine ist mit einem hoch flexiblen, dimmbaren Lichtsystem ausgestattet, mit LEDs in der Decke und herausnehmbaren LED Lichtstäben in allen vier Ecken.
Im Inneren teilt eine vertikale Wand die Vitrine in zwei Bereiche, die kleine wie auch große Objekte auf der einen Seite zeigen können, und deren Beschreibung auf der anderen erscheint. Diese Lösung dient perfekt dem Thema der Eröffnungsausstellung „What on Earth?“, die auf einer Seite ein seltenes Objekt zeigt und Fragen dazu an den Besucher richtet, und auf der Rückseite diese dann beantwortet.
Ähnlich den “Drei Musen”, die Kunst, Geschichte und Wissenschaft repräsentieren, zeigen die neuen Vitrinen uralte Spezies und Objekte, die symbolisch für die verschiedenen Sammlungen des Natural History Museum stehen.
Photo: Tom Bonner, Los Angeles Nach einer 4-jährigen Renovierungsphase öffnete 2010die historische Rotunde des Natural History Museum wieder ihre Pforten. Die Rotunde war schon immer sehr beliebt beim Publikum: bereits bei ihrer ursprünglichen Eröffnung im Jahr 1913 hatten Besucher die „Drei Musen“ ins Herz geschlossen. Diese Jugendstil Statue von Bildhauerin Julia Bracken Wendt ziert nach wie vor das Zentrum des heute vielseitig genutzten Saales. Die wunderbare, farbige Glaskuppel in etwa 16 m Höhe wird von 16 Marmorsäulen getragen. Seit Sommer 2010 stehen in dieser herrlich restaurierten Halle acht freistehende Ganzglas Vitrinen von GLASBAU HAHN. 
Photo: Tom Bonner, Los Angeles Photo: Tom Bonner, Los Angeles Photo: Tom Bonner, Los Angeles Im Jahr 2013 hat GLASBAU HAHN das seit 1981 berühmte, in einem historischen Gebäude gegründete Museo Chileno de Arte Precolombino in Santiago de Chile mit 16 frei stehenden Vitrinen sowie Wand- und Tischvitrinen in besonderen Formaten beliefert. Designer Geoff Pickup hat die Auswahl der bedeutsamen historischen Sammlung für die neue Dauerausstellung realisiert. Photographs by Cristóbal Palma Schwebend wirkt eine 14 m lange Vitrine mit zentral so sicherem Stand, dass an beiden Seiten ein etwa 3 m frei schwebender Glasraum getragen wird. Eine zweite Vitrine mit 9 m Länge und beidseitig etwa 2,5 m schwebendem Bereich zeigt ebenfalls diese beeindruckende Glaskonstruktion. Echte Schätze der pre-kolumbianischen Kunst werden in frei stehenden, bis zu 4m hohen Vitrinen gezeigt. Photographs by Cristóbal Palma Photographs by Cristóbal Palma Das Magazin 'El Mercurio' berichtete am 23. November 2013 von der neuen Galerie des Museo Precolombino. Gezeigt wurde die neue Galerie in der Aufbauphase. 24 Freistehende Vitrinen sowie 2 große Wandvitrinen und 2 Tischvitrinen, teilweise mit Antireflexbeschichtung für die Japan Gallery des Museum of Fine Arts Houston. Photo: Courtesy MFA Houston, TX HAHN Vitrinen für die Japan Gallery of the Museum of Fine Arts Houston. Photo: Courtesy MFA Houston, TX Freistehende HAHN Vitrinen mit Maß gefertigten, von innen beleuchteten Sockeln. Freistehenden HAHN Vitrinen mit Maß gefertigten, von Innen beleuchteten Sockeln Freistehenden HAHN Vitrinen mit Maß gefertigten, von Innen beleuchteten Sockeln. HygroScope - Meteorosensitive Morphology - independently active architectural form developed by a project team around the Frankfurt based architect Achim Menges, on permanent show  inside a custom made GLASBAU HAHN case at Centre Pompidou. Konzeptkünstler Willem de Rooij zeigt kostbares Ruisdael Gemälde von 1655 in einer HAHN Ganzglas Vitrine mit aktiver Be-/Entfeuchtung durch das HAHN RK-2 Klimasystem. Konzeptkünstler Willem de Rooij zeigt kostbares Ruisdael Gemälde von 1655 in einer HAHN Ganzglas Vitrine mit aktiver Be-/Entfeuchtung, inklusive der Technik des HAHN RK-2 Klimasystems. Konzeptkünstler Willem de Rooij zeigt kostbares Ruisdael Gemälde von 1655 in einer HAHN Ganzglas Vitrine mit aktiver Be-/Entfeuchtung durch das HAHN RK-2 Klimasystem. Dieses einzigartige Museum, das ganz dem Thema Puppen und Spielzeug gewidmet ist, befindet sich im 1. Stock eines historischen Gebäudeensembles im Hessischen Hanau-Wilhelmsbad. Zwischen 2008 und 2009 wurde es komplett renoviert. Diese Kampagne markiert nicht nur das 25–jährige Jubiläum des Museums, sondern auch seine Rettung über dem baufälligen Arkadenbau aus dem 18ten Jahrhundert. GLASBAU HAHN hat das Museum unterstützt, die vorhandenen Vitrinen zu erhalten, zu erneuern und an die neue Bodensituation anzupassen. Einzelne neue Vitrinen wurden passend zu den vorhandenen Vitrinen gefertigt. Das Ergebnis ist ein neues Museum in historischen Wänden mit zeitlos schönen Vitrinen. Das mechanische Uhrwerk der Christuskirche Nied aus dem Jahr 1908 hatte 2005 im digitalen Zeitalter ausgedient. Es wurde als Altmetall verkauft, konnte aber Dank Restaurator und Uhrmacher Jürgen Windecker rekonstruiert und zu neuem Leben erweckt werden. Nieder Bürger und Vereine haben es ermöglicht, das gerettete Schmuckstück in ein würdiges Glasgehäuse zu stellen. Die maßgefertigte HAHN Ganzglas Vitrine ist mit 2 m Höhe ein angemessenes, schützendes Heim. Detail des restaurierten Uhrwerks der Christuskirche Nied Mumia vera Aegyptiaca, Objekte der pharmaziehistorischen Sammlung der Firma Merck in Darmstadt Freistehende Vitrine F304L im Schadstoff reduzierten, zertifizierten HahnPure Standard, aktive Klimakontrolle durch RK-2/5 mit Regulierung der relativen Luftfeuchte. Die Vitrine ist beweglich durch Rollen und beleuchtet mit Lichtfaser Spots. 20 HAHN Free-standing display cases, front and back in low reflective Amiran laminated safety glass. Slim and tall display cases standing in a rotunda placed to form a circle. Slim and tall display cases standing in a rotunda placed to form a circle. Access from outer side via DUORAIL doors. Shelves were made out of steel. The special woodwork was designed to match the
room decoration. Slim and tall display cases standing in a rotunda placed to form a circle. Access from outer side via DUORAIL doors. Shelves were made out of steel. The special woodwork was designed to match the
room decoration. Permanent exhibition at the Romanesque Gallery of mainly Catalan artefacts from the 11th to 13th century. Permanent exhibition at the Romanesque Gallery of mainly Catalan artefacts from the 11th to 13th century. Freistehende und Tischvitrinen für die Ancient China Gallery Freistehende und Tischvitrinen für die Ancient China Gallery Freistehende und Tischvitrinen für die Ancient China Gallery Freistehende und Tischvitrinen für die Ancient China Gallery 111 individual display cases in 10 new Galleries of the Medieval & Renaissance Collection. Monolithic appearance through base cladding with elements of natural stone on Aluminum sandwich in seamless attachment. Equipped with non reflective "Anti-Bandit-Glass" and sophisticated opening mechanism solutions. 111 individual display cases in 10 new Galleries of the Medieval & Renaissance Collection. Monolithic appearance through base cladding with elements of natural stone on Aluminum sandwich in seamless attachment. Equipped with non reflective "Anti-Bandit-Glass" and sophisticated opening mechanism solutions. Ceramics Galleries Phase 2 with study collection cases of up to 26 m length and 3.70 m height to present 30,000 Ceramic objects in 4 galleries of the new Study Centre. Ceramics Galleries Phase 1 with freestanding cases of 8 m length and 3.10 m height and glass top. Wall cases of 2.65 m height divided in modular width along the full gallery length with cases protruding into space, equipped with newly developed slide-and-turn opening mechanism providing 100% access. Ceramics Galleries Phase 1 with free-standing cases and wall cases equipped with newly developed slide-and-turn opening mechanism providing 100% access. Ceramics Galleries Phase 1 with freestanding cases of 8 m length and 3.10 m height and glass top. Wall cases of 2.65 m height divided in modular width along the full gallery length with cases protruding into space, equipped with newly developed slide-and-turn opening mechanism providing 100% access. Ceramics Galleries Phase 1 with freestanding cases of 8 m length and 3.10 m height and glass top. Wall cases of 2.65 m height divided in modular width along the full gallery length with cases protruding into space, equipped with newly developed slide-and-turn opening mechanism providing 100% access. 6 HAHN freistehende Vitrinen + 1 besondere Sockel Vitrine 6 HAHN freistehende Vitrinen + 1 besondere Sockel Vitrine 6 HAHN freistehende Vitrinen + 1 besondere Sockel Vitrine 6 HAHN freistehende Vitrinen + 1 besondere Sockel Vitrine 6 HAHN freistehende Vitrinen + 1 besondere Sockel Vitrine HAHN display case equipped with HAHN RK-2 climate control system with nitrogen introduction. The case measuring 2m x 1m is built on a steel base, the glass hood opening as one piece with 4 electro-hydraulic lifters to ensure a shock-free access to the interior of the case with its extremely fragile mummy exhibit. Former Barney's women store  in Chelsea redesigend into a six floor Museum dedicated exclusively to Himalayan Art. Designed by Imrey Culbert Design, N.Y., NY. Free-standing display case with a special split access construction for a  late-nineteenth century cut crystal free-standing Baccarat candelabrum. Equipped with indirect fiber-optic lighting and anti-refective coating glass. Freistehende Vitrinen mit maßgefertigter Holzbasis angepasst an verschiedene Galerien. 'St. Georg Kruzifix' aus der Sammlung des Schnütgenmuseum Köln, gesichert in freistehender Sondervitrine von GLASBAU HAHN, sowie eine weitere Vitrine für eine Chistus Ikone. 'St. Georg Kruzifix' aus der Sammlung des Schnütgenmuseum Köln. 'St. Georg Kruzifix' aus der Sammlung des Schnütgenmuseum Köln, gesichert in freistehender Sondervitrine von GLASBAU HAHN. 'St. Georg Kruzifix' aus der Sammlung des Schnütgenmuseum Köln, gesichert in freistehender Sondervitrine von GLASBAU HAHN, sowie eine weitere Vitrine für eine Chistus Ikone. 'St. Georg Kruzifix' aus der Sammlung des Schnütgenmuseum Köln, gesichert in freistehender Sondervitrine von GLASBAU HAHN. 2 free-standing display cases and 4 table cases with tubular legs for the Astronomy Museum Toledo, Ohio is known as the Glass-City. Its privately-endowed Museum of Art is a non-profit institution open to the public for free, with today 45 galleries and 15 classroom studios. In 2006, the award winning Glass Pavilion designed by Tokyo-based SANAA, Ltd. was opened. Dedicated to the world-renowned glass collection, the Glass Pavilion has five galleries for special exhibits, artists studios, two hotshops for demonstration, spaces for education and a multipurpose GlasSalon. For the Study Storage of the collection HAHN has built three large free-standing display cases in a special angle construction. In the TMA, collections come to life by actively involving the public. We love to see our display cases there, carefully designed by the Designers Imrey and Tim Culbert. Large free-standing display cases for the glass collection of the Toledo Museum of Art with special designed angle construction. Glass Study Room, PGlass Pavilion, Toledo Museum of Art, all photographs: Toni Marie Gonzales 2006 Table- and free-standing cases with cherry wood bases for the Special Exhibition Library. The highlight of the exhibition is the case containing the Declaration of Independence with pull out drawers on the side. Table- and freestanding cases with cherry wood bases. The highlight of the exhibition is the case containing the Declaration of Independence with pull out drawers on the side. Table- and freestanding cases with cherry wood bases. The highlight of the exhibition is the case containing the Declaration of Independence with pull out drawers on the side. Mehr als 400 Vitrinen, verschiedene Typen und Größen, hier freistehende Säulenvitrine mit intergrierter LFO im Rahmenprofil. 22 free-standing display cases, wall mounted similar to model F304L with light boxes; 6 table top display cases, with clean air + relative humidity control units HAHN RK-2. 22 free-standing display cases, wall mounted similar to model F304L with light boxes; 6 table top display cases, with clean air + relative humidity control units HAHN RK-2. The ancient Egytian Rosetta Stone dating back to 196 BC is measuring 112.3 cm high, 75.7 cm wide and 28.4 cm thick. It is a very special Egyptian sculpture with 3 types of ancient hieroglyph languages. Weitere Tiere sind sicher in unseren Museumsvitrinen in Bern  ausgestellt. Krönungsinsignien und Krone vom Heiligen König, Stefan I von Ungarn
Ungarisches Parlament, Budapest; Vitrine mit Stickstoffmodul bis max. 0,3% O2, Befeuchtungsmodul von 45-65% rH und Temperaturmodul von 15-24°C Krönungsinsignien und Krone vom Heiligen König, Stefan I von Ungarn
Ungarisches Parlament, Budapest; Vitrine mit Stickstoffmodul bis max. 0,3% O2, Befeuchtungsmodul von 45-65% rH und Temperaturmodul von 15-24°C Wall cases of up to 20 m in length are integrated in the wall; free-standing cases seem to grow directly from the ground with fibre optic lighting hidden in the floor. Detail of free-standing cases seemingly growing straight from the ground with fibre optic lighting hidden in the floor. Dauerausstellung des historischen Münsterschatzes in 18 freistehenden Vitrinen beleuchtet mit Fiber-Glasoptik. Dauerausstellung des historischen Münsterschatzes in 18 freistehenden Vitrinen beleuchtet mit Fiber-Glasoptik. Speziell gestaltete Vitrinen für die archäologischen Fundstücke rund um den berühmten Mann aus dem Ötztaler Eis. The special ice environment also preserved the textile pants worn by the glacial mummy over 5000 years ago. The Gallery located inside a former Victorian theater is a ghighlight at the MAG, completely equipped with custom built HAHN display cases, designed by Casson Mann Designers. The Gallery located inside a former Victorian theater is a highlight at the MAG, completely equipped with custom built HAHN display cases, designed by Casson Mann Designers. The Gallery located inside a former Victorian theater is a ghighlight at the MAG, completely equipped with custom built HAHN display cases, designed by Casson Mann Designers. 13 free-standing and wall display cases; CLEARWHITE and AMIRAN glazing, KOOLSHADE louvres, extended lightboxes and pedestals with hollow steel construction; spot lamps 13 free-standing and wall display cases; CLEARWHITE and AMIRAN glazing, KOOLSHADE louvres, extended lightboxes and pedestals with hollow steel construction; spot lamps Capital Museum Beijing is one of the most significant cultural institutions in town. In two phases GLASBAU HAHN has supplied 60 free-standing display cases in various galleries, 48 cases equipped with HAHN RK-2 climate control systems. The case design is classical and highly flexible in appearance and easy handling, allowing changing exhibitions for all types of spectacular artefacts. The new museum structure of Capital Museum Beijing incorporates historical and modern architectural elements.  Architects Jean-Marie Duthilleul of AREP Company, France, and Cui Kai of the China Architecture Design and Research Group have designed it. 30free-standing HAHN cases showcase the collection of the new Capital Museum Beijing The Hırka - i Şerif Camii Mosque plays a significant role in the spiritual history of the City of Istanbul. Built in 1851 by Sultan Abdülmecid, this Mosque was built to be home of the famous Holy Jacket and to offer worshippers access to the sacred artefact. The Hırka - i Şerif was a present of the Prophet Mohammed to the Saint Üveys el Karani. After his decease, the Holy Jacket was inherited by his brother and the Üveys Family has maintained the artefact ever since.
In the early 17th century Şükrullah Üveys – the head of the family – took the Holy Jacket to Istanbul to display it in a small room offering public access. Only in 1852 the Hırka - i Şerif was mounted in its own space inside the Mosque built especially for this purpose. Investigations made in the course of the recent third restoration of the textile artefact determined its age to be 1400 years, created in a special rare weaving method. The family
and founders of a special foundation for the Hırka - i Şerif take care of its preservation for generations to come.
Today, the delicate textile is presented inside a display case designed by architect M.Hilmi Senalp in Istanbul and manufactured by GLASBAU HAHN in Frankfurt. Numerous visitors enjoy the presentation each year during the holy period of Ramadan. Newly built visitors center on the Capitol grounds equipped with 39 HAHN free-standing cases in its exhibition area. Cases with special finish for the visible metal surface. 30 free-standing HAHN cases showcase the collection of the new Capital Museum Beijing 24 new HAHN free-standing cases w. Amiran glazing and 29 free-standing cases and balcony rail cases refitted to early HAHN cases. 200 Wandvitrinen in Wandnischen eingebaut, mit Duotrack Schiebetüren und Drehtüren, 200 freistehende Vitrinen mit integrierter LFO Beleuchtung. 1988/1991: free-standing cases w. reinforced base to carry 3 heavy objects (259 kg ea.) 50 free-standing and wall cases on 3 floors, special construction (glass and wood) all earth quake protected by isolators, with electric opening mechanism and fibre optic lighting Exhibition design: Charles Marsden-Smedley, Photography: Khalifa Obaidly Workshop view of case construction XXL free-standing case, work in progress at GLASBAU HAHN works Frankfurt Wand- und freistehende Vitrinen sowie 4 freistehende Vitrinen mit besonders eingebauter Lichtfasertechnik in 3 Regallagen 4 freistehende Vitrinen mit MONORAIL Schiebetüren sowie 14 HAHN Tischvitrinen T100 mit aufklappbarer Glashaube mit Gasdruckfedern, Sockeldesign mit Eichenfunier Ausstattung. 4 freistehende Vitrinen mit MONORAIL Schiebetüren sowie 14 HAHN Tischvitrinen T100 mit aufklappbarer Glashaube mit Gasdruckfedern, Sockeldesign mit Eichenfunier Ausstattung. 24 new HAHN free-standing cases w. Amiran glazing and 29 free-standing cases and balcony rail cases refitted to early HAHN cases. 50 free-standing and wall cases on 3 floors, special construction (glass and wood) all earth quake protected by isolators, with electric opening mechanism and fibre optic lighting. The free-standing display cases presenting items from the Australian Fashion and Textiles Collection are flexible in dimension and can be joined together to extend or minimize the case format.  GLASBAU HAHN provided all cases with state-of–the-art fibre optic lighting fitted into the ceilings. The prototype of Capital Museum display cases has a classic design. Special challenge was the synthesis between the two centuries old building’s original rooms and the high-tech exhibition design at state-of-the-art conservation level. Historical Museum Building owned by the C.L. David Foundation in the center of Copenhagen completely refurbished with new galleries housing three permanent collections. All galleries are fully equipped with individual GLASBAU HAHN wall- and free-standing display cases, some designed with curved glass panels, some of them with extra large dimensions. Palazzo Sanguinetti, decorated with significant 18 and 19th century neoclassical paintings and frescos, since 1870 owned by the name giving Sanguinetti family, was turned into a music museum and library in 1986. GLASBAU HAHN constructed a variety of table and free-standing display cases for the complete museum including large curved cases with uplight fiber optic illumination. Special features: profiles all covered behind back painted glass, LED lighting in the drawers of the table cases. GLASBAU HAHN constructed a variety of table and free-standing display cases for the complete museum including large curved cases with uplight fiber optic illumination. Special features: profiles all covered behind back painted glass, LED lighting in the drawers of the table cases. In Zusammenarbeit mit Casson Mann Design und The Hub hat GLASBAU HAHN für die Cadogan 'Treasures' Gallery des Natural History Museum, London zwei große Vitrinen für die Ost und West Lobby entwickelt, sowie weitere 20 freistehende Vitrinen, die auf einem schwarzen Granitsockel die zentrale Achse in der neuen Galerie bilden. Newly built visitors center on the Capitol grounds equipped with 39 HAHN free-standing cases in its exhibition area. Cases with special finish for the visible metal surface. Diese elegante, zeitgenössische Wunderkammer ist ein Novum für die 70 Millionen Arten umfassende Sammlung des Museums, das naturhistorische Artefakte, Kunstwerke und Kulturgüter auf ästhetisch und technisch höchstem Niveau präsentiert.
© Treasures Gallery at Natural History Museum, London Three rare Assyrian fresco paintings from the Palace of Til Barsip, ancient Aramean city, present-day Tell Ahmar, situated on the left bank of the Euphrate. Dating back to the Neo-Assyrian period, 8th century BC. Excavated by François Thureau-Dangin and Maurice Dunand in 1929-31.
The fragile paintings of pigments on an unfired clay slip were restored in 1986-87 and are presented inside the display case built by GLASBAU HAHN in the Louvre section of Near Eastern Antiquities, Mesopotamia and northern Syria, Room 6. Three rare Assyrian fresco paintings from the Palace of Til Barsip, ancient Aramean city, present-day Tell Ahmar, situated on the left bank of the Euphrate. Dating back to the Neo-Assyrian period, 8th century BC. Excavated by François Thureau-Dangin and Maurice Dunand in 1929-31. Three rare Assyrian fresco paintings from the Palace of Til Barsip, ancient Aramean city, present-day Tell Ahmar, situated on the left bank of the Euphrate. Dating back to the Neo-Assyrian period, 8th century BC. Excavated by François Thureau-Dangin and Maurice Dunand in 1929-31.
The fragile paintings of pigments on an unfired clay slip were restored in 1986-87 and are presented inside the display case built by GLASBAU HAHN in the Louvre section of Near Eastern Antiquities, Mesopotamia and northern Syria, Room 6. Three rare Assyrian fresco paintings from the Palace of Til Barsip, ancient Aramean city, present-day Tell Ahmar, situated on the left bank of the Euphrate. Dating back to the Neo-Assyrian period, 8th century BC. Excavated by François Thureau-Dangin and Maurice Dunand in 1929-31.
The fragile paintings of pigments on an unfired clay slip were restored in 1986-87 and are presented inside the display case built by GLASBAU HAHN in the Louvre section of Near Eastern Antiquities, Mesopotamia and northern Syria, Room 6. 24 new HAHN free-standing cases w. Amiran glazing and 29 free-standing cases and balcony rail cases refitted to early HAHN cases. Die Goldene Bulle ist das „Grundgesetz" des Heiligen Römischen Reiches Deutscher Nation und die wichtigste deutsche Verfassungsurkunde des Mittelalters. Sie bestimmte Frankfurt am Main zum Wahlort deutsch-römischer Könige. 2006 jährte sich auch zum 200. Mal der Untergang des Alten Reiches, dessen Zentralort Frankfurt bis zum Ende blieb.
Aus Anlaß des Jubiläums "650 Jahre Goldene Bulle" zeigen Institut für Stadtgeschichte, Historisches Museum, Dommuseum und Jüdisches Museum gemeinsam eine große kulturgeschichtliche Ausstellung mit rund 800 Exponaten, die in verschiedenen HAHN Vitrinen präsentiert wurden. 5 pcs. ceiling mounted sliding display cases, 1 wall case in extra large dimension 34 Table top, wall, and freestanding display cases; with monorail sliding-door, lighting with dimmable spots. GLASBAU HAHN constructed a variety of table and free-standing display cases for the complete museum including large curved cases with uplight fiber optic illumination. Special features: profiles all covered behind back painted glass, LED lighting in the drawers of the table cases. Newly built visitors center on the Capitol grounds equipped with 39 HAHN free-standing cases in its exhibition area. Cases with special finish for the visible metal surface. 50 free-standing and wall cases on 3 floors, special construction (glass and wood) all earth quake protected by isolators, with electric opening mechanism and fibre optic lighting. The Indira Gandhi Memorial Museum in New Delhi. 2 climate controlled display cases (HAHN Climate Control System with Nitrogen module) for the Indira Gandhi Memorial Museum in New Delhi. 2 climate controlled display cases (HAHN Climate Control System with Nitrogen module) for the Indira Gandhi Memorial Museum in New Delhi. 2 climate controlled display cases (HAHN Climate Control System with Nitrogen module) for the Indira Gandhi Memorial Museum in New Delhi. The new Kyushu National Museum opened in 2005 and was  equipped in 3 phases by HAHN with 130 free-standing display cases in various sizes. Complete equipment of the refurbished Royal Jewellery Museum with 39 wall cases and free-standing display cases. 50 free-standing and wall cases on 3 floors, special construction (glass and wood) all earth quake protected by isolators, with electric opening mechanism and fibre optic lighting. Complete equipment of the refurbished Royal Jewellery Museum with 39 wall cases and free-standing display cases. The new Modern Glass gallery adjoins the V&A's historic Glass Gallery with 8,500 objects of over 4000 years. The new Glass Gallery provides dedicated space for international contemporary works from the Museum's permanent collection. Complete equipment of the refurbished Royal Jewellery Museum with 39 wall cases and free-standing display cases. Free-standing cases for the Palace Museum at the former Imperial Palace Beijing inside the Forbidden City. 13 display cases of different types and sizes Complete equipment of the refurbished Royal Jewellery Museum with 39 wall cases and free-standing display cases. Die berühmte Burg Trifels auf einem der drei Felsen des „Trifels“ wurde 1081 erstmals urkundlich erwähnt und hatte ihre Blüte im Hochmittelalter ab dem 12. Jahrhundert unter der Herrschaft der Stauferkaiser Heinrich V, VI und VII. Als Reichsburg war sie eine der wichtigsten im „Heiligen Römischen Reich Deutscher Nation) und Aufbewahrungsort der Reichskleinodien sowie kostbarer Reliquien. Heute besichtigen rund 100.000 Besucher jährlich die ausgezeichneten Repliken der Reichsinsignien, die in dem Gewölbe über der Königskapelle ausgestellt werden.
GLASBAU HAHN hat fünf freistehende Vitrinen gebaut, um die Repliken von Reichskrone, Reichszepter, Reichsapfel, Reichskreuz und Reichsschwert in den historischen Mauern zu präsentieren, natürlich ohne dabei auf modernste technische Standards der Museumstechnik
zu verzichten. Die Bildsäule der beiden Künstler Bernard Schultze und Hein Heckroth von 1968 steht sicher geschützt hinter Glas in einer runden Vitrine mit HAHN RK-2 Reinluft- und Konstantfeuchtegerät. In 2 Phases between 2005 and 2008 GLASBAU HAHN has equipped the China Galleries with large free-standing display cases and the Metal + Silver Galleries with wall cases integrated into the typical interior of the museum mansion. Die 500 Jahre alte Schlosskirche beherbergt zahlreiche sakrale Kunstwerke, darunter berühmte Bleiglasfenster des alten Meisters Georg Meistermann. Zwischen 2004 und 2009 wurde die Kirche in zwei Phasen aufwändig restauriert und umgebaut zum „Museum in der Schlosskirche“, ausgestattet mit modernster Museumstechnik und mehr als 30 maßgefertigten Vitrinen von GLASBAU HAHN.

Im Jahr 2009 wurde auch das Museum für Vor- und Frühgeschichte im angegliederten Kreisständehaus vollendet. Für dieses Museum wurden insgesamt 18 freistehende Vitrinen aus den Frankfurter Werkstätten der Firma HAHN gefertigt und in Saarbrücken montiert, alle ausgerüstet mit Verbundsicherheitsglas von 11,52 mm Stärke mit erhöhtem Einbruchschutz, fünf davon mit besonders hoher Widerstandsklasse in 24/3 mm Stärke. Free-standing all glass display cases in special design with external LED Lighting Various types of high tech display cases and pedestals with unique design and construction, fibre optic illumination and earthquake protection. Various types of high tech display cases and pedestals with unique design and construction, fibre optic illumination and earthquake protection. Freistehende Vitrine, 4 x 3 m. Der Sockel ist mit Stein verkleidet, der zur Umgebung passt. Freistehende, mit Stein verkleidete Vitrine. Der Stein wurde zur Umgebung passend gewählt.
       

      © 2023 

      Impressum

      Datenschutzerklärung

      Firmensitz

      Gwinnerstr. 40-46
      60388 Frankfurt am Main
      Deutschland

      Halle 402 - Schlosserei
      Halle 412 - Büro
      Halle 414 - Glasverarbeitung und Warenannahme

      Tel. +49 (0) 69 94417-0
      Fax +49 (0) 69 94417-68

      info(at)glasbau-hahn.de

      vitrine(at)glasbau-hahn.de