Unsere Referenzen

  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • Y
  • Z
  • #
Free-standing, wall and table cases in two galleries.
Nara National Museum, Nara National Museum Galleries for changing exhibits, Nara
Japan, 2010
Free-standing, wall and table cases in two galleries.
Custom showcase for an 18th century original on Paper, so called Nirvana painting by the Jodoshu priest Meiyo Kokan (1653-1717) from Kyoto, Japan.
Custom showcase for an 18th century original on Paper, so called Nirvana painting by the Jodoshu priest Meiyo Kokan (1653-1717) from Kyoto, Japan.
Produkt Wandvitrine
The free standing cases are equipped with isolators, the wall cases measure up to 10 m length and 6 m height, and the innovative modular table cases can be arranged to a length of 14 m to show extra long formats of  historical Japanese scroll paintings. All cases feature HAHN-RK2 unit for clean air and relative humidity control.
The free standing cases are equipped with isolators, the wall cases measure up to 10 m length and 6 m height, and the innovative modular table cases can be arranged to a length of 14 m to show extra long formats of historical Japanese scroll paintings. All cases feature HAHN-RK2 unit for clean air and relative humidity control.
previous
next
schliessen
Freistehende Vitrinen für die Schatzkammer der historischen Stauferburg a.d. 11. Jhd.
Burg Trifels Schatzkammer, Annweiler, Pfalz
Germany, 2010
Freistehende Vitrinen für die Schatzkammer der historischen Stauferburg a.d. 11. Jhd.
Die berühmte Burg Trifels auf einem der drei Felsen des „Trifels“ wurde 1081 erstmals urkundlich erwähnt und hatte ihre Blüte im Hochmittelalter ab dem 12. Jahrhundert unter der Herrschaft der Stauferkaiser Heinrich V, VI und VII. Als Reichsburg war sie eine der wichtigsten im „Heiligen Römischen Reich Deutscher Nation) und Aufbewahrungsort der Reichskleinodien sowie kostbarer Reliquien. Heute besichtigen rund 100.000 Besucher jährlich die ausgezeichneten Repliken der Reichsinsignien, die in dem Gewölbe über der Königskapelle ausgestellt werden.
GLASBAU HAHN hat fünf freistehende Vitrinen gebaut, um die Repliken von Reichskrone, Reichszepter, Reichsapfel, Reichskreuz und Reichsschwert in den historischen Mauern zu präsentieren, natürlich ohne dabei auf modernste technische Standards der Museumstechnik
zu verzichten.
Die berühmte Burg Trifels auf einem der drei Felsen des „Trifels“ wurde 1081 erstmals urkundlich erwähnt und hatte ihre Blüte im Hochmittelalter ab dem 12. Jahrhundert unter der Herrschaft der Stauferkaiser Heinrich V, VI und VII. Als Reichsburg war sie eine der wichtigsten im „Heiligen Römischen Reich Deutscher Nation) und Aufbewahrungsort der Reichskleinodien sowie kostbarer Reliquien. Heute besichtigen rund 100.000 Besucher jährlich die ausgezeichneten Repliken der Reichsinsignien, die in dem Gewölbe über der Königskapelle ausgestellt werden.
GLASBAU HAHN hat fünf freistehende Vitrinen gebaut, um die Repliken von Reichskrone, Reichszepter, Reichsapfel, Reichskreuz und Reichsschwert in den historischen Mauern zu präsentieren, natürlich ohne dabei auf modernste technische Standards der Museumstechnik
zu verzichten.
previous
next
schliessen
S. Botticelli Gemälde der Simonetta Vespucci (weibl. Idealbildnis) 1480, 82x54 cm, Städel Museum Frankfurt, in "The Art of Excellence", Florenz.
Sandro Botticelli, Simonetta Vespucci Portrait in Protector Vitrine, Frankfurt am Main
Germany, 2010
S. Botticelli Gemälde der Simonetta Vespucci (weibl. Idealbildnis) 1480, 82x54 cm, Städel Museum Frankfurt, in "The Art of Excellence", Florenz.
Protector für das kostbare 82x54 cm große Gemälde, Mischtechnik auf Holz in der Ausstellung: “The Art of Excellence” Value and Beauty. Cameos and Carvings of Medicis, Palazzo Pitti, Florenz
Protector für das kostbare 82x54 cm große Gemälde, Mischtechnik auf Holz in der Ausstellung: “The Art of Excellence” Value and Beauty. Cameos and Carvings of Medicis, Palazzo Pitti, Florenz
previous
next
schliessen
11 wandflächenbündig eingebaute Nischenvitrinen nach speziellen konservatorischen Vorgaben, mit Alarmspinne in den Glasscheiben
Pergamonmuseum-Staatliche Museen zu Berlin, Berlin
Germany, 2010
11 wandflächenbündig eingebaute Nischenvitrinen nach speziellen konservatorischen Vorgaben, mit Alarmspinne in den Glasscheiben
11 wandflächenbündig eingebaute Nischenvitrinen nach speziellen konservatorischen Vorgaben, mit Alarmspinne in den Glasscheiben. Baustellenansicht.
11 wandflächenbündig eingebaute Nischenvitrinen nach speziellen konservatorischen Vorgaben, mit Alarmspinne in den Glasscheiben. Baustellenansicht.
Produkt Wandvitrine
previous
next
schliessen
The Prophet Mohamed's Holy Jacket is a 1400 year old sacred textile artefact preserved inside a HAHN display case with RK-2 climate control system
Hırka-i Şerif - The Mosque of the Holy Jacket, Istanbul
Turkey, 2010
The Prophet Mohamed's Holy Jacket is a 1400 year old sacred textile artefact preserved inside a HAHN display case with RK-2 climate control system
The Hırka - i Şerif Camii Mosque plays a significant role in the spiritual history of the City of Istanbul. Built in 1851 by Sultan Abdülmecid, this Mosque was built to be home of the famous Holy Jacket and to offer worshippers access to the sacred artefact. The Hırka - i Şerif was a present of the Prophet Mohammed to the Saint Üveys el Karani. After his decease, the Holy Jacket was inherited by his brother and the Üveys Family has maintained the artefact ever since.
In the early 17th century Şükrullah Üveys – the head of the family – took the Holy Jacket to Istanbul to display it in a small room offering public access. Only in 1852 the Hırka - i Şerif was mounted in its own space inside the Mosque built especially for this purpose. Investigations made in the course of the recent third restoration of the textile artefact determined its age to be 1400 years, created in a special rare weaving method. The family
and founders of a special foundation for the Hırka - i Şerif take care of its preservation for generations to come.
Today, the delicate textile is presented inside a display case designed by architect M.Hilmi Senalp in Istanbul and manufactured by GLASBAU HAHN in Frankfurt. Numerous visitors enjoy the presentation each year during the holy period of Ramadan.
The Hırka - i Şerif Camii Mosque plays a significant role in the spiritual history of the City of Istanbul. Built in 1851 by Sultan Abdülmecid, this Mosque was built to be home of the famous Holy Jacket and to offer worshippers access to the sacred artefact. The Hırka - i Şerif was a present of the Prophet Mohammed to the Saint Üveys el Karani. After his decease, the Holy Jacket was inherited by his brother and the Üveys Family has maintained the artefact ever since.
In the early 17th century Şükrullah Üveys – the head of the family – took the Holy Jacket to Istanbul to display it in a small room offering public access. Only in 1852 the Hırka - i Şerif was mounted in its own space inside the Mosque built especially for this purpose. Investigations made in the course of the recent third restoration of the textile artefact determined its age to be 1400 years, created in a special rare weaving method. The family
and founders of a special foundation for the Hırka - i Şerif take care of its preservation for generations to come.
Today, the delicate textile is presented inside a display case designed by architect M.Hilmi Senalp in Istanbul and manufactured by GLASBAU HAHN in Frankfurt. Numerous visitors enjoy the presentation each year during the holy period of Ramadan.
previous
next
schliessen
Metropolitan Museum of Art, Islamic Gallery, New York, NY
United States, 2010
110 HAHN display cases of different types, and 4 presenting Silver Treasures at the American wing
Oceania Cruisers, Inc., Cruise ship, Miami
United States, 2010
Special display case in oval shape for ship model